Mad er en kamp vol. 2

28. april 2017

Alder:
7 mdr.

Mad er en kamp vol. 2

Hej Helen.

Jeg skrev til dig sidste weekend og forklarede vores kamp med mad herhjemme. Jeg har taget din madplan i brug, og forsøgt at tilpasse den ind i hendes soverytme om dagen. Lige nu kører det således:

Kl 7:30: Morgenmad, havregrød med sveskemos eller banan.
Kl 8:30: Får lidt frugt inden hun skal sove formiddagslur. Jeg kan ikke holde hende vågen til længere end kl 9, og hvis jeg venter med at give hende frugtmos til hun vågner igen, er hun ikke sulten til middag.
Kl 11:30: Frokost, grøntsagsmos og kød.
Kl 12:30: 150 ml MME inden hun kommer ud og sover middagslur.
Kl 15: Frugtmos.
Kl 18: Aftensmad, mos og kød.
Kl 19-19:30: 250 ml MME, og fortsat 1 flaske om natten.

Jeg kan helt sikkert godt mærke at det er en bedre plan for hende, og hun sover også længere middagslur når hun får den flaske inden. Men hun er stadig ikke ...

Annonce

... interesseret i maden, og jeg synes det er så mærkeligt. Nogen enkelte måltider kan hun godt spise ca 1 dl mos og kød, men de fleste gange lukker hun bare munden helt i. Hun får tit noget mad hun selv kan sidde og pille i, men så er hun slet ikke interesseret i det der kommer ind i munden med skeen, så jeg tænker at give hende noget mad hun kan pille i, efter hun har spist lidt?

Når nu hun kun gider tager 3 skefulde til fx morgenmad, skal jeg så give hende flaske eller skal jeg bare være tålmodig og håbe hun snart kommer efter det?
Hun vi stadig meget gerne have frugt, men det er vel ikke en god ide at komme frugtmos i alle måltiderne?

Hun taber sig ikke, men jeg føler lidt hun lever på frugten og MME'en.

Min tålmodighed er sag på prøve, men min kæreste hjælper heldigvis. Er det nok med tålmodighed, eller er der andet vi kan gøre?

Venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Legetøj til baby og børn

Barnet har bedst af det nære samspil, der er mellem barnet og forældrene. Men i takt med at barnet bliver større og begynder at forholde sig lidt mere til verden omkring sig, vil det være godt, at der er legetøj, som barnet kan kigge på og undersøge.

Når barnet begynder at gribe, skal legetøjet passe til barnets lille hånd, og det er vigtigt, at legetøjet også egner sig til at komme i munden. Tingene skal være solide og uden skarpe kanter og spidser. Brug så vidt muligt legetøj,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor